Δεν είναι συνηθισμένο, για τα θεατρικά μας ήθη, τα εισιτήρια για έναν
μονόλογο να έχουν εξαντληθεί μέρες πριν. Όπως δεν είναι συνηθισμένο το
πείραμα της Στεφανίας Γουλιώτη, μιας από τις εξαιρετικές ηθοποιούς της
γενιάς της, να ερμηνεύσει τις Ευμενίδες του Αισχύλου σε μια παράσταση για έναν ερμηνευτή, από τη Δευτέρα και για τρεις παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών...
Ορέστης, Αθηνά, Απόλλων, Κλυταιμνήστρα, η Στεφανία Γουλιώτη δίνει φωνή σε όλα τα πρόσωπα του τρίτου αυτού μέρους της Ορέστειας. Όμως δεν επιλέγει να σταθεί στη συνηθισμένη κοινωνική και ιστορική προσέγγιση του έργου του Αισχύλου, στην εγκαθίδρυση, μέσα από τη "δίκη" του Ορέστη στον Άρειο Πάγο, του νόμου και της δημοκρατίας.
Αντίθετα, στρέφει το βλέμμα της στις μέσα φωνές, αυτές που κατατρέχουν τον Ορέστη, τις ενοχές του για την πράξη της μητροκτονίας, τους φόβους και τις ανασφάλειές του: για τη Στεφανία Γουλιώτη οι Ερινύες δεν γίνονται ποτέ Ευμενίδες. Προσεγγίζοντας αυτά τα στοιχεία από ψυχαναλυτική σκοπιά, φαίνεται να επιδιώκει να δοκιμάσει έναν ερμηνευτικό δρόμο όπου η ηθοποιός, ως άλλος ψυχαναλυτής, λειτουργεί ως διάμεσος μεταξύ του έργου και του κοινού, χωρίς να υποβάλλει αλλά επιτρέποντας στον θεατή να διατυπώσει τη δική του ερμηνεία.
Σε αυτήν της την προσπάθεια, η νεαρή ηθοποιός μπορεί να είναι μόνη επί σκηνής, όμως για την προετοιμασία της παράστασης, που χρησιμοποιεί τη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, αρωγοί στάθηκαν ο σκηνοθέτης Έκτορας Λυγίζος, ο Δημήτρης Καμαρωτός που σχεδίασε τον ήχο, ο Σέρβος video-artist Droijan Kolundzija, που κάνει τρισδιάστατες προβολές πάνω στο πρόσωπο και το σώμα της, καθώς και οι βοηθοί της Προμηθέας Αλειφερόπουλος και Χάρης Τζωρτζάκης.
Ορέστης, Αθηνά, Απόλλων, Κλυταιμνήστρα, η Στεφανία Γουλιώτη δίνει φωνή σε όλα τα πρόσωπα του τρίτου αυτού μέρους της Ορέστειας. Όμως δεν επιλέγει να σταθεί στη συνηθισμένη κοινωνική και ιστορική προσέγγιση του έργου του Αισχύλου, στην εγκαθίδρυση, μέσα από τη "δίκη" του Ορέστη στον Άρειο Πάγο, του νόμου και της δημοκρατίας.
Αντίθετα, στρέφει το βλέμμα της στις μέσα φωνές, αυτές που κατατρέχουν τον Ορέστη, τις ενοχές του για την πράξη της μητροκτονίας, τους φόβους και τις ανασφάλειές του: για τη Στεφανία Γουλιώτη οι Ερινύες δεν γίνονται ποτέ Ευμενίδες. Προσεγγίζοντας αυτά τα στοιχεία από ψυχαναλυτική σκοπιά, φαίνεται να επιδιώκει να δοκιμάσει έναν ερμηνευτικό δρόμο όπου η ηθοποιός, ως άλλος ψυχαναλυτής, λειτουργεί ως διάμεσος μεταξύ του έργου και του κοινού, χωρίς να υποβάλλει αλλά επιτρέποντας στον θεατή να διατυπώσει τη δική του ερμηνεία.
Σε αυτήν της την προσπάθεια, η νεαρή ηθοποιός μπορεί να είναι μόνη επί σκηνής, όμως για την προετοιμασία της παράστασης, που χρησιμοποιεί τη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, αρωγοί στάθηκαν ο σκηνοθέτης Έκτορας Λυγίζος, ο Δημήτρης Καμαρωτός που σχεδίασε τον ήχο, ο Σέρβος video-artist Droijan Kolundzija, που κάνει τρισδιάστατες προβολές πάνω στο πρόσωπο και το σώμα της, καθώς και οι βοηθοί της Προμηθέας Αλειφερόπουλος και Χάρης Τζωρτζάκης.
No comments:
Post a Comment