Monday, February 6, 2012

ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ Δον Κιχώτης με πουέντ

Σε χορογραφία του θρύλου των Μπολσόι Βλαντίμιρ Βασίλιεφ και με ένα φινάλε-παρέλαση, η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει το αριστούργημα του Θερβάντες σε μουσική του Λεόν Μίνκους
Οι παραστάσεις θα δοθούν το Σάββατο, την Κυριακή και στις 12, 19, 24, 25 Φεβρουαρίου και 2, 3 Μαρτίου στο θέατρο «Ολύμπια»
Οι παραστάσεις θα δοθούν το Σάββατο, την Κυριακή και στις 12, 19, 24, 25 Φεβρουαρίου και 2, 3 Μαρτίου στο θέατρο «Ολύμπια»
Ο «Δον Κιχώτης», ήρωας δημοφιλής και ονειροπόλος, φοράει πουέντ και χορεύει στη μουσική του Λεόν Μίνκους. Ο Βλαντίμιρ Βασίλιεφ χορογραφεί τα βήματά του (βασισμένα στους Μαριούς Πετιπά, Αλεξάντερ Γκόρσκι και Καζιάν Γκολεϊζόφσκι) και υπογράφει το σενάριο (βασισμένο σε επεισόδια από το λογοτεχνικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες), ενώ το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής χορεύει, σε μια παραγωγή γεμάτη χρώμα, ένταση και πάθος. Οι παραστάσεις θα δοθούν το Σάββατο, την Κυριακή και στις 12, 19, 24, 25 Φεβρουαρίου και 2, 3 Μαρτίου στο θέατρο «Ολύμπια».
Ενα από τα σημαντικότερα έργα του κλασικού ρεπερτορίου αποτελεί ο «Δον Κιχώτης», μια ιστορία για τα υψηλά ιδανικά του ιπποτισμού, που συγκινεί διαχρονικά συνδυάζοντας κωμικά και ρομαντικά στοιχεία.Εχει καθιερωθεί ως ένα κλασικό αριστούργημα του μπαλέτου και έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς χορογράφους και χορευτές σε όλο τον κόσμο.
Ο θρύλος των Μπολσόι, χορευτής και χορογράφος Βλαντίμιρ Βασίλιεφ, χορογράφησε ειδικά για το μπαλέτο της ΕΛΣ τον «Δον Κιχώτη». Η χορογραφία του Βασίλιεφ βασίζεται σε αποσπάσματα από το λογοτεχνικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Το περίφημο έργο του Θερβάντες προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών καλλιτεχνών. Τα πιο γνωστά μουσικά έργα που βασίστηκαν σε αυτό είναι το συμφωνικό ποίημα του Ρίχαρντ Στράους και τα μπαλέτα Δον Κιχώτης του Λεόν Μίνκους και του μεταγενέστερου Ν. Ναμπόκοφ.

Δον Κιχώτης με πουέντ
Ο «Δον Κιχώτης» του Μίνκους χορογραφήθηκε για πρώτη φορά το 1869 από τον Μαριούς Πετιπά κι έκανε την πρεμιέρα του τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς στο Μπολσόι. Η χορογραφία του Πετιπά περιλαμβάνει το Γκραν παντέντε, το οποίο συχνά παρουσιάζεται και ανεξάρτητα. Ο ρόλος της Κίτρι, βασικής ηρωίδας του έργου, είναι εξαιρετικά δημοφιλής μεταξύ των χορευτριών, ήταν, μάλιστα, ένας από τους ρόλους που επέβαλε διεθνώς το μεγάλο αστέρι του Μπολσόι, Μάγια Πλισέτσκαγια. Το μπαλέτο περιλαμβάνεται στο ρεπερτόριο όλων των μεγάλων χορευτικών συγκροτημάτων, ενώ συχνά παρουσιάζεται και σε εκσυγχρονισμένες εκδοχές, όπως μεταξύ άλλων εκείνες των Νουρέγιεφ και Μπαρίσνικοφ.
Στην εν λόγω παραγωγή ο Βλαντιμίρ Βασίλιεφ έχει αναπροσαρμόσει τόσο τις σκηνές των βασικών χαρακτήρων (Κίτρι, Μπαζίλ, Δον Κιχώτης, Σάντσο Πάντσα, Μερσέντες, Τορεαδόρ, Γκαμάς) όσο και τις σκηνές του πλήθους που τους περιβάλλει, κάθε μέλος του οποίου έχει το δικό του χαρακτηριστικό γνώρισμα.
Επίσης παρουσιάζει ξανά στη σκηνή τον πρόλογο, δηλαδή το άνοιγμα του μπαλέτου, τους χορούς του Τορεαδόρ με μαχαίρια και δίνει στη Μερσέντες (τη Χορεύτρια του Δρόμου) πρόσθετα κομμάτια χορού. Το χορογραφικό λεξικό των φίλων της Κίτρι, του Τορεαδόρ και του κορ ντε μπαλέ έχει διευρυνθεί. Ο χορός των τσιγγάνων και όλες οι σκηνές των βασικών χαρακτήρων ξαναπαρουσιάζονται διαφορετικά. Το τέλος στη σκηνή της ταβέρνας και η μεταφορά των καλεσμένων στη γαμήλια γιορτή της Κίτρι και του Μπαζίλ έχουν προσδιοριστεί εκ νέου. Τέλος, το φινάλε παρουσιάζεται ως παρέλαση όλων των χαρακτήρων που παίρνουν μέρος.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Τη μουσική διεύθυνση της παράστασης «Δον Κιχώτης» υπογράφει ο Χόμπαρτ Ερλ, τα σκηνικά ο Βλαντίμιρ Βασίλιεφ, την επιμέλεια σκηνικών η Τότα Πρίτσα και τα κοστούμια η Τότα Πρίτσα. Χορεύουν: Σταυρούλα Καμπουράκη/Ντανίλο Ζέκα, Ευρυδίκη Ισαακίδου/Αντώνης Κορούτης, Χριστίνα Μακρίδου/Βαγγέλης Μπίκος, Αλεξάντερ Νέσκωβ/Ιγκορ Σιάτζκο/ Γιώργος Βαρβαριώτης, Αιμιλία Γάσπαρη/Αλίνα Στεργιανού, Πόπη Σακελλαροπούλου/Ολγα Ζουρμπίνα, Νίκος Τήλιος/Κυριάκος Κοσμίδης.
  • ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
  • «Ως χορευτής κι εγώ... αποδόμησα και δημιούργησα, ανακάλυψα νέες προσεγγίσεις και επέστρεψα στο μπαλέτο που είχε χαθεί, αλλά, όσο μου το επέτρεπαν οι δυνάμεις μου, προσπαθούσα να διαφυλάξω την ατμόσφαιρα και το πνεύμα αυτής της μουσικής και του μπαλέτου». Βλαντίμιρ Βασίλιεφ
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ, ΕΘΝΟΣ,2/2/2012

No comments: